Cele badań rynku produktów mlecznych

Produkty mleczne to szeroka kategoria produktów obejmujących nie tylko mleko, ale również jogurty, sery, twarożki i kefiry. Ich popularność różni się w tym segmencie, dlatego aby uzyskać użyteczne informacje na ten temat, warto przeprowadzić badanie rynku produktów mlecznych. Jakie mogą być jego cele?

Poznanie zmian zachodzących na rynku

Żaden rynek nie jest stabilny, a preferencje klientów zmieniają się. Takie zmiany mają ogromny wpływ na działalność przedsiębiorstw, które muszą na nie reagować oraz przygotowywać się na przyszłość. Właśnie w tym celu wykonuje się badania rynku, czyli aby poznać takie tendencje i móc opracować na ich podstawie strategiczne plany działania.

Z tego samego powodu przeprowadza się badania rynku produktów mlecznych, które to produkty w naszym kraju wciąż są podstawą diety większości osób. W przypadku niektórych artykułów na przestrzeni lat widoczne są jednak pewne spadki i w tym segmencie ma to miejsce np. w przypadku mleka (spadek o 3 proc.). Niektóre produkty zanotowały jednak wzrost i tak stało się w ostatnim czasie w przypadku masła (wzrost o 6 proc.).

Producenci powinni śledzić takie tendencje, bowiem tylko dzięki nim będą mogli odpowiednio przygotować się do zmian. Jednym z trendów w ostatnim czasie jest wzrost spożycia produktów wegańskich, dlatego zdarza się także, że tradycyjne firmy mleczarskie decydują się na wprowadzenie do oferty takich odpowiedników.

Poznanie konsumentów

Dzięki badaniom rynku produktów mlecznych można również lepiej poznać docelowych klientów przedsiębiorstwa. Dlaczego jest to ważne? Głównie z powodu opracowywania efektywniejszych komunikatów reklamowych, dlatego też badania rynku często łączone są z marketingowymi, by uzyskać jeszcze bardziej kompleksowe dane.

Dzięki poznaniu konsumentów można jednak nie tylko opracowywać lepsze reklamy, ale również odpowiednie artykuły. Klienci mają bowiem różne potrzeby w zakresie poszczególnych produktów mlecznych, od ich walorów smakowych, przez cechy prozdrowotne, aż po wygodę spożywania.

Wyprzedzenie konkurencji

Konkurencja na rynku produktów mlecznych jest naprawdę duża, co najlepiej widać na półkach sklepowych. Przedsiębiorstwa nie ustają więc w wysiłkach, by zwiększyć sprzedaż kosztem konkurentów. Wizerunek marki ma jednak spore znaczenie dla odniesienia sukcesu, dlatego też firmy muszą przykładać się do tego, by był on spójny oraz wiarygodny.

Taki wizerunek marki można sprawdzać nie tylko dzięki badaniom rynku produktów mlecznych, ale również badaniom marketingowym, które także realizuje się za pomocą odpowiednio przygotowanych ankiet.

Przedsiębiorstwa chcące przeprowadzić badania rynku produktów mlecznych powinny skorzystać z pomocy Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Firma ta ma 16-letnie doświadczenie w realizacji tego typu analiz, dzięki czemu przedsiębiorstwa je zlecające mogą być pewne, że uzyskają wiarygodne wyniki. Biostat® posiada również własną platformę do badań CAWI o nazwie Badanie-Opinii.pl, której bazę tworzy ponad 150 tys. respondentów.

Badania rynku. Realizacja badań w biznesie

Badania rynku mogą pomóc początkującym przedsiębiorcom jak zainwestować środki w rozwój firm. Mogą one wskazać jak konsumenci postrzegają firmę, produkty, markę i usługi. Pomagają też uzyskać dane o tym, które strategie należy porzucić, a które kontynuować. Choć istnieje wiele sposobów na prowadzenie badań rynkowych, nie każda metoda badania rynku jest odpowiednia w każdej sytuacji i dla każdego celu badań.

 

Zbuduj swoją strategię marketingową w ciągu kilku dni

 

Badania rynkowe odgrywają główną rolę w rozwoju produktu, marketingu przedsiębiorstwa i ogólnej strategii biznesowej. Możliwość przeprowadzenia różnych metod, za pomocą różnych technik sprawia, że badania stają się bardzo wiarygodne oraz w dużym stopniu powtarzalne. Mogą one dotyczyć wszelkich danych, potrzebnych do analizy bieżącej sprzedaży, zachowań konsumentów, jak i analiz działań konkurencji. Badania rynku biorą także pod lupę efektywność kampanii reklamowych, praktyk sprzedażowych jak i obecności marki w mediach różnego typu.

 

Sprawdzone techniki badawcze obejmujące metody ilościowe i jakościowe usprawniają realizację badań dotyczących:

 

  • satysfakcji i preferencji zakupowych klientów,
  • rozpoznawalności marki na rynku, przekazów reklamowych oraz kondycji marki na tle całego rynku,
  • testów konsumenckich pod kątem wyboru opakowań, elastyczności cen,
  • analizy profili odbiorców i konsumentów oraz identyfikowania grup docelowych,
  • szacunkowego udziału konkurencji, jak i przedsiębiorstwa w rynku.

 

Szybkie zbieranie danych

 

Szybkie gromadzenie danych w trakcie badań rynku za sprawą profesjonalnych badań naukowych jest możliwe między innymi poprzez metody takie jak: badania CATI, czyli ankietyzację prowadzoną telefonicznie; badania PAPI, czyli badania kwestionariusze bezpośrednie standaryzowane; badania CAPI, czyli wywiady kwestionariuszowe ze wsparciem programu komputerowego; badania CAWI, czyli kwestionariusze ankiet prowadzone metodą online.

 

Poza wymienionymi wyżej technikami badawczymi (ilościowymi) Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat stosuje także techniki ilościowe – IDI oraz FGI – wywiady indywidualne oraz pogłębione wywiady grupowe, jak również techniki mieszane: analizę SWOT, Desk research, metodę tajemniczego klienta, czy też studium przypadku.

 

Wybierz najlepszą metodę badań dla swojej marki i prowadź efektywne analizy ze wsparciem ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® !

Badania statystyczne – poprawnie prowadzenie badań

Aby móc poprawnie przeprowadzić badania statystyczne warto skonsultować się lub wyznaczyć to zadanie ekspertom. Statystycy, matematycy, socjolodzy, ekonomiści z 16-letnim doświadczeniem badawczym przeprowadzą wysokiej jakości badania dla dużych przedsiębiorstw w sektorach publicznym i prywatnym, jak również małych firm. Czym różnią się badania statystyczne?
 

Badania statystyczne – różnice

Należy wspomnieć iż badania statystyczne można prowadzić różnymi metodami. Jest to zależne od tego, czy istnieje dostęp do wszystkich jednostek badanej grupy, czy też można zbadać wyłącznie jakiś wycinek całości. Jeśli mowa o dostępie do całości, to podejmowane są badania statystyczne pełne. Ważne jest również, jakie środki finansowe posiada zleceniodawca badania, ograniczenia czasowe oraz chęć przeprowadzenia badań szacunkowych – w przypadku tych drugich mówi się o badaniach niepełnych.
 

Badania statystyczne pełne i niepełne

Zanim zostanie podjęta decyzja o rodzaju prowadzonych badań, należy przede wszystkim spełnić kryteria prowadzenia badań statystycznych w ogóle. Badacze – eksperci wiedzą, że aby móc zrealizować wysokiej jakości badania statystyczne należy:

  • poprowadzić badanie na zbiorowości statystycznej,
  • dookreślić pewne prawidłowości, które są charakterystyczne dla badanej grupy, a dotyczą one zmiennych (cech) jednostek tej grupy np. zielony kolor oczu pośród jednostek płci męskiej.

Do badań statystycznych o charakterze pełnym zaliczamy:

  • spisy statystyczne,
  • rejestrowanie statystyczne,
  • sprawozdania statystyczne.

Badania statystyczne niepełne, które są realizowane tylko w konkretnych okolicznościach, podczas gdy nie można dotrzeć do całej zbiorowości. Te badania można także realizować wtedy, gdy ulec zniszczeniu mogą jednostki badawcze (np. towary). Do tego typu badań wchodzą:

  • badania ankietowe,
  • badania monograficzne,
  • badania szacunkowe,
  • badania reprezentacyjne.

Obydwa typy badań statystycznych (pełne i niepełne) można podzielić jeszcze na: ciągłe – czyli takie które są wykonywane sukcesywnie i na stałe; okresowe – te, które są realizowane co jakiś czas z góry; doraźne – prowadzone tylko w szczególnych okolicznościach.
 

Centrum Badawczo-Rozwojowe ukierunkowane na badania

W Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® możliwe są realizacje wielopoziomowych badań statystycznych dla: biznesu (w tym sektora FMCG i branży medyczno-farmaceutycznej, sektora naukowego (wsparcie dla doktorantów, pracowników niezależnych, współpraca z ośrodkami akademickimi i instytutami badawczymi), jak również dla sektora publicznego.
 

Pełne i niepełne badanie statystyczne w rękach ekspertów

Prowadząc badania statystyczne w centrum badawczo-rozwojowym BioStat®  podejmuje się współpracę z ekspertami, którzy w swojej karierze odnieśli sukcesy w:

  • badaniach marketingowych,
  • badaniach rynku,
  • badaniach opinii,
  • badaniach w zakresie HR,
  • ewaluacjach,
  • badaniach rynku pracy,
  • badaniach społecznych,
  • badaniach marketingowych dla medycyny i farmacji,

i wielu innych…

Zapoznaj się ze szczegółową ofertą badań statystycznych Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®!

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna – zobacz plusy działania elektronicznych systemów, e-Recepty i e-Zwolnienia

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna w małym gabinecie

Istnieje wiele zalet, dla których Elektroniczna Dokumentacja Medyczna powinna być używana w małym gabinecie medycznym. Szybka rejestracja pacjentów, dzięki rejestracji online, powiadomienia SMS, opłacanie wizyt za pomocą gotówki, karty czy też możliwość wystawienia faktur na płatnika. Wymienione elementy pozwalają przyspieszyć pracę gabinetu lekarskiego i sprawiają, że jego działanie staje się bardziej optymalne. Najważniejszym działaniem Elektronicznej Dokumentacji Medycznej jest jednak obsługa kartoteki pacjenta.

Kartoteka w Elektronicznej Dokumentacji Medycznej zawsze pod ręką

Elektroniczna Dokumentacja Medyczna poprzez wybór odpowiedniego oprogramowania  pozwala na szybki dostęp do kartoteki z poziomu harmonogramu specjalisty. W programie Medfile® EDM lekarz może przygotować kartę wizyty lekarskiej dostosowaną do swojej specjalizacji, dzięki kreatorowi formularzy. Ponadto specjaliści:

  • fizjoterapeuci,
  • dentyści,
  • ortopodolodzy;

posiadają w oprogramowaniu Medfile® udogodnienia w postaci w postaci wystandaryzowanej karty z odpowiednimi grafikami i diagramami do użytkowania w trakcie wizyt pacjentów. W małych gabinetach medycznych, które mają sporo pacjentów – np. prowadzą praktykę w zakresie medycyny rodzinnej, na pewno przydatne będą funkcje pozwalające na wystawienie.:

  • zaświadczenia lekarskiego,
  • skierowania do szpitala,
  • zaświadczenia do becikowego,
  • skierowania do poradni diagnostycznej,
  • skierowania do poradni specjalistycznej.

Działania obligatoryjne e-Recepta i e-Zwolnienie

e-Zwolnienia i e-Recepty sprawnie wystawiane przez oprogramowanie Medfile® EDM to jeden z elementów obligatoryjnie wdrażanych w polskiej służbie zdrowia. Od 01.12.2018 r. obowiązkowo wystawiane są e-Zwolnienia. e-Recepty wejdą obowiązkowo, jako dokument medyczny od 08.01.2020 r. Kolejnym dokumentem w postaci elektronicznej będą e-Skierowania. Lekarze, którzy chcą sprawnie i szybko wypełniać swoje obowiązki związane z dokumentacją medyczną, bez komplikacji, mogą w odpowiednim czasie przygotować się na nadchodzące zmiany. Odpowiedni pomysłem jest wykorzystanie programu z modułem do wystawiania e-Recept. Przystosowany do wgrania certyfikatów z CSIOZ pozwala na sprawną konfigurację systemu, a później płynne wystawianie obowiązkowych dokumentów. Bardzo dobrym wyborem  jest system Medfile® EDM.

Dzięki Elektronicznej Dokumentacji Medycznej i e-Recepcie będzie można monitorować procesy związane z efektywnością stosowanych terapii, jak również realizacji recept przez pacjentów. e-Recepta pozwoli uniknąć potencjalnych błędów w nazwach leków, jak również recept wystawianych przez osoby nieuprawnione.

Przekonaj się, jak łatwo i szybko możesz wystawić e-Receptę oraz elektroniczne L4.

Bezpieczne oprogramowanie

Wszystkie dane osobowe pacjenta czy też przedstawiciela prawnego oraz informacje kontaktowe znajdują się w zabezpieczonym oprogramowaniu, do którego dostęp otrzymuje administrator (lekarz lub menager gabinetu gabinetu) oraz osoby uprawnione.

Błyskawiczny dostęp do historii wizyt pacjenta wraz z przeglądem dolegliwości, których pacjent doświadczył w ostatnim czasie może ułatwić diagnostykę podczas kolejnych wizyt lekarskich. Podpowiedzi w zakresie ICD-9 oraz ICD-10 są dużym udogodnieniem dla specjalistów, dzięki czemu nie muszą już oni poszukiwać kodów chorób, aby oznaczyć je w dokumentacji pacjentów.

Wypróbuj działanie programu Medfile® w swoim prywatnym gabinecie!

Badania marketingowe – umocnienie pozycji firmy na rynku

Badania marketingowe – diagnoza sytuacji

Wyzwania rynkowe, dalekosiężne projekty, nowe produkty, które planujemy wypuścić na rynek – aby odnieść sukces należy dobrze poznać mechanizmy rynkowe i umiejętnie odpowiedzieć na zapotrzebowania konsumentów. Ich oczekiwania względem naszych produktów, przyzwyczajenia oraz motywacje zakupowe determinują działania firmy jakie należy podjąć, aby poprawić kondycję rynkową, a także wyprzedzić konkurencję.

Zdobyć informacje marketingowe

Zdobycie cennych informacji dotyczących klientów może okazać się dosyć pracochłonne. Nie mając związku z dziedziną, jaką są badania marketingowe łatwo o popełnienie błędów. Brak wiedzy i narzędzi badawczych może prowadzić do wydobycia fałszywych lub zbędnych informacji, które nie przyniosą oczekiwanych – pozytywnych efektów dla rozwoju firmy. Warto w tym momencie zasięgnąć pomocy ekspertów.

Badania marketingowe Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®, w wykonaniu ekspertów, to precyzyjne dobieranie respondentów ze względu na:

  • styl życia,
  • preferencje oraz doświadczenia zakupowe,
  • cechy demograficzne klientów i konsumentów,
  • sytuację zdrowotną,
  • zmienne społeczne oraz gospodarcze.

Możliwości ze strony przedsiębiorstw, jeśli chodzi o dobór klientów do przeprowadzenia badań mogą być znacząco ograniczone. Doskonałe, autorskie narzędzia badawcze, stosowane do pozyskania szczegółowych informacji o rynku, branży i poszczególnych typach konsumentów, tj. indywidualne wywiady pogłębione (IDI) oraz zogniskowane wywiady grupowe, pozwalają uzyskać jednostkowe opinie oraz zweryfikować pozyskane informacje.

Dodatkowo dwustopniowe badania marketingowe mogą być uzupełnione o ilościowe badania prowadzone metodą CATI (ankietyzacja telefoniczna). Dzięki temu dane o charakterze jakościowym wydobyte na podstawie wywiadów można uwiarygodnić przy pomocy danych liczbowych oraz uogólnić je na całość badanej populacji.

Badania marketingowe muszą być prowadzone przez ekspertów, redagowanie kwestionariuszy, w których zawarte są pytania, prowadzenie wywiadów indywidualnych i fokusowych, a także odpowiedni proces analiz wyników, dzięki którym można:

  • wdrażać nowe plany marketingowe,
  • planować zadania dla specjalistów od PR-u,
  • wprowadzać zmiany dotyczące strategii HR w przedsiębiorstwie,
  • konfrontować wyniki sprzedażowe z akcjami promocyjnymi i zmianami cen,
  • badać kondycję rynku.

Doskonały plan badań marketingowych

Planując badania należy przemyśleć i skonsultować jego realizację, zgodną z celem badań. BioStat® proponuje IV autorskie warianty badań:

  • Wariant I – realizacja 4 indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz 2 zogniskowanych wywiadów fokusowych oraz sporządzenie raportu,
  • Wariant II – przewiduje organizację i przeprowadzenie 2 zogniskowanych wywiadów fokusowych i opracowanie raportu,
  • Wariant III – Badania rozpoznawalności marki CATI, n= 600 oraz przygotowanie raportu,
  • Wariant IV – Badanie CLT n= 450, łącznie z analizą statystyczną oraz raportem.

 

Zapraszamy do realizacji profesjonalnych badań marketingowych z Centrum Badwczo-Rozwojowym BioStat®. Sięgnij po więcej!

Analiza danych – współpraca z ekspertami

Wysokiej jakości współpraca pomiędzy zleceniodawcą, a wykonawcą analizy danych powinna przebiegać na zasadzie partnerskiej współpracy. Jeśli poszukujesz agencji badawczej, która wykona dla ciebie kompleksową analizę Big Data, sprawdź co oferuje agencja badawcza BioStat®.

Dlaczego analiza danych?

Wyciągając wnioski na podstawie analizy danych wielopoziomowych, można prognozować o przyszłych zmianach w branży dotyczącej przedsiębiorstwa lub instytucji. Analiza danych umożliwia właścicielom firm lub organizacjom możliwość wdrożenia działań zapobiegających zbliżającemu się zagrożeniu (np. kryzysowi na rynku) lub na optymalizację organizacji przedsiębiorstwa. Poprzez wykorzystanie matematycznych i statystycznych analiz oraz modeli, tj.:

  • Modeli Churn,
  • Modeli lojalności dotyczących klienta,
  • Modeli ryzyka nadużyć,
  • Modeli ryzyka umieralności,
  • Modeli ryzyka niewypłacalności,
  • Analiz ryzyka kredytowego,
  • Prognozowaniu sprzedaży;

Zespół BioStat® konstruuje modele prognostyczne dotyczące działań firmy, w aspekcie zjawisk społecznych i ekonomicznych aktualnie zachodzących w branży zleceniodawcy, mających wpływ na działanie firmy.

Różne sektory biznesu wymagają zróżnicowanych i dopasowanych analiz. Jednego typu modele nie będą pasować do każdego projektu (np. marketingowego oraz dotyczącego wypłacalności finansowej ze strony kredytobiorcy). Ważnym punktem działań jest jasne określenie celu przeprowadzania analiz. Jeśli jego definicja będzie klarowana, analitykom z BioStat® łatwiej będzie dopasować odpowiedni model analizy danych.

Analiza danych jest istotnym elementem w takich sektorach, jak:

  • medycyna i farmacja,
  • bankowość,
  • marketing i sprzedaż,
  • ekonomia,
  • instytucje społeczne.

Przejrzyste działania B2B

Jeśli Ty lub organizacja, w której pracujesz, poszukuje przejrzystych działań i analiz, do których cały czas będziesz mógł mieć wgląd oraz prowadzić konsultacje z analitykami odpowiedzialnymi za analizę danych, zaufaj agencji badawczej z doświadczeniem.

Agencja badawcza BioStat® działa na rynku już 15 lat realizując projekty dla dużych i średnich firm, a także międzynarodowych korporacji i instytucji publicznych. Sprawdź, co może zrobić dla Twojej firmy, dzięki badaniom z 12-miesięczną gwarancją.

Analiza statystyczna – w jakim celu i dla kogo?

Analiza statystyczna to działanie mające na celu wydobycie szczegółowych informacji w postaci danych liczbowych, o badanych zjawiskach w trakcie badań naukowych, dla biznesu czy też na potrzeby instytucji publicznych. Rzetelna analiza statystyczna jest wymaganym etapem wielu prac naukowych: doktoranckich, habilitacyjnych, a także zespołowych badań ośrodków naukowych. Podnosi ona rangę prowadzonych eksploracji, jak również ułatwia przedstawienie wyników badawczych szerszej publiczności w postaci publikacji naukowych.

Kompleksowe narzędzia badawcze

Oprogramowanie znane ekspertom do spraw statystyki, takie jak R lub SPSS wspomaga działania na rzecz profesjonalnie przeprowadzonych badań. Jednakże posiadanie kompleksowych pakietów to jeszcze nie wszystko. Potrzebne jest jeszcze doświadczenie i umiejętności zarządzania danymi, aby wystrzec się błędów i wiedzieć, jakich metod użyć aby przeprowadzić szczegółowe analizy statystyczne.

Centrum statystyki agencji badawczej BioStat® realizuje projekty badawcze, których celem jest analiza statystyczna. Poprzedzające ją etapy, to:

  • projekt badawczy, składający się z:
  1. rozplanowania analizy statystycznej,
  2. dopasowania próby badawczej do celu badań,
  3. przeprowadzenia randomizacji,
  4. opracowania kwestionariuszy ankiet,
  5. wyboru metod analizy statystycznej.
  • gromadzenie danych i zarządzanie danymi,
  1. opracowanie bazy danych,
  2. prowadzenie badań w systemie online,
  3. przeprowadzenie procesu digitalizacji i przygotowanie zebranych danych do analizy statystycznej,
  4. graficzne opracowanie wyników.

Analizy statystyczne, z których specjaliści często korzystają, to przede wszystkim:

  • analizy regresji, korelacje i testy statystyczne,
  • analizy przeżycia,
  • analizy jedno- i wieloczynnikowe,
  • analizy koszykowe.

Kompleksowa analiza statystyczna

Metody analiz statystycznych, które są stosowane przez zespół ekspertów z centrum statystyki BioStat®, wykazują zgodność ze standardami czasopism listy filadelfijskiej. Dzięki temu każdy pracownik naukowy może z pomocą zespołu badaczy opublikować swoje wnioski / raport z badań / wyniki w jednym, wybranym, renomowanym czasopiśmie naukowym. Zdajemy sobie sprawę, że dla indywidualnych projektów biznesowych wymagane jest działanie na zasadach partnerskich – elastyczne i dopasowane do potrzeb klienta. Dlatego też, budując swoją renomę BioStat® współpracował z liderami w branży FMCG, a także na rynku medyczno-farmaceutycznym aby móc podjąć wielopoziomowe i rozbudowane wyzwania w każdej dziedzinie.

 

Sprawdź, jaką analizę możemy przeprowadzić dla Twojej firmy. Podejmij działania wspólnie razem z BioStat®.

Analizy statystyczne – statystyka dla każdej branży

Wysokiej jakości analizy statystyczne to zadanie wymagające zaangażowania zespołu składającego się z ekspertów posiadających doświadczenie i narzędzia dla tego typu projektów. Zaawansowane badania statystyczne, składające się z 3 rozbudowanych etapów: projektu badań, gromadzenia danych oraz stricte analizy statystycznej, pozwolą na realizację dużych przedsięwzięć naukowych oraz projektów badań dla usług komercyjnych.


Zastosowanie badań statystycznych
Analizy statystyczne
i konsulting prowadzony przez ekspertów z BioStat®  znajdzie zastosowanie w badaniach komercyjnych dla branży FMCG oraz w badaniach klinicznych prowadzonych przez ośrodki akademickie. Także samodzielni badacze mogą liczyć na wsparcie ze strony profesjonalistów BioStat® (również podczas przygotowania publikacji do czasopism obecnych na Master Journal List).

Specjaliści z centrum statystyki BioStat® prowadzą badania stosując sprawdzone oprogramowanie statystyczne SPSS oraz R. Rozbudowane funkcje wspomnianych pakietów a także język oprogramowania Python pozwala elastycznie działać ekspertom z BioStat®, zgodnie z wymaganiami klientów zlecających wykonanie analiz statystycznych.

Wsparcie dla badań klinicznych w poszczególnych fazach (I-IV) umożliwia wdrożenie autorskiego systemu eCRF.biz™, który daje sposobność szerokiego zarządzania danymi pochodzącymi z badań klinicznych. Dla medycyny i farmacji zespół ekspertów BioStat® wykonuje analizy statystyczne dla projektów:

  • badań obserwacyjnych,
  • edukacyjnych,
  • biorównoważności specyfików medycznych,
  • badań nad premenstrual syndrome,
  • HTA,
  • badań epidemiologicznych.

 

Etap analizy statystycznej przebiega na dokonaniu:

  • analiz jedno lub wielowymiarowych,
  • wykonaniu korelacji, modeli statystycznych, testów,
  • przygotowaniu raportów, a także interim analysis,
  • wyznaczeniu krzywych przeżycia.

Po wykonaniu analiz statystycznych przygotowywany jest raport końcowy z badań. Wyniki opracowuje się zgodnie ze standardami wymogów uniwersyteckich, dzięki czemu doktoranci oraz pracownicy naukowi mogą mieć pewność wykonania najwyższej jakości statystyk dla swoich prac badawczych.

15 lat w branży badawczej
15 lat w branży badawczej, a także doświadczenie badawcze naszych profesjonalistów z zespołu, w najlepszych europejskich i polskich ośrodkach uniwersyteckich sprawia, że ciągle rozwijamy metody swoich działań. Elastyczność i dopasowanie do klienta sprawiła, że zaufało nam wiele przedsiębiorstw świadczących usługi medyczno-farmaceutyczne oraz wiodące instytucje naukowe, które rekomendują nasze badania.

Program do ankiet – marketing w Twoich rękach

Jeśli poszukujesz odpowiedniego rozwiązania, dzięki któremu w szybki sposób dotrzesz do opinii klientów oraz grup potencjalnych nabywców Twoich produktów i usług, to warto zapoznać się z programami do tworzenia ankiet. Skuteczne, szybkie a przede wszystkim tanie w porównaniu z innymi wysokobudżetowymi rozwiązaniami, jakie proponują specjaliści od reklamy, rozwiązanie da Ci sposobność do zapoznania się ze zdaniem klientów na temat Twojej marki.

 

Doskonałe narzędzie online

Internetowe narzędzie, program do ankiet SurvGo™ zaproponowane przez specjalistów firmy BioStat® umożliwia samodzielne przeprowadzenie procesu badawczego:

  • stworzenie kwestionariusza badań (z możliwością wykorzystania szablonów),
  • dobranie odpowiedniej grupy respondentów do badań,
  • zaproszenie panelistów różnymi kanałami komunikacji (w formie SMS, za pomocą linka na portalu społecznościowym, przez zaproszenie e-mail),
  • kontrolę nad bieżącym przebiegiem procesu badawczego,
  • filtrowanie pozyskanych wyników,
  • analizę wyników i rzetelny raport z badań,
  • możliwość eksportu pozyskanych wyników do formatu PDF, MS oraz Excel.

 

Informacje uzyskane dzięki działaniu w programie do ankiet doskonale sprawdzą się jako podstawa na której można budować silne strategie marketingowe. Dzięki pozyskanym danym dowiesz się wystarczająco dużo o swoich klientach, by móc odpowiedzieć na ich potrzeby
i planować strategie PR-owe a także rozwijać strefę obsługi klienta. Jeśli chcesz przetestować lojalność klientów wobec marki, nie ma lepszego rozwiązania niż badanie NPS. Klienci, którzy promują Twoją markę, utożsamiają się z nią – są przyjemnym w komunikacji targetem. Warto pochylić się nad uwagami tych, którzy neutralnie odnoszą się do proponowanych przez firmę produktów i usług. Ich opinie są ważne, ponieważ to grupa neutralnych klientów jest zazwyczaj najbardziej liczna.

Dobre relacje z klientami i odpowiedź na ich potrzeby, to podstawa promocji dzisiejszych firm. Zarówno korporacyjni giganci, jak i małe tradycyjne przedsiębiorstwa zabiegają o możliwość stałej komunikacji z klientem oraz dostępność do informacji zwrotnych na temat  jakości oferowanych produktów i usług. Nie daj się wyprzedzić konkurencji i skorzystaj z możliwości ankietyzacji online w zdobywaniu tych informacji.

Przeprowadzenie profesjonalnych badań, pod okiem ekspertów zapewnia aplikacja SurvGo™. Dzięki nim będziesz mógł:

  • zmierzyć poziom rozpoznawalności wśród klientów,
  • zapoznać się z opiniami grup klientów, na jakich Ci zależy,
  • zdobyć rzetelne opinie o produktach i usługach,
  • pozyskać promotorów marki i wskazać jej krytyków,
  • zdobyć przewagę nad konkurencją.

Nowe plany i pomysły marketingowe w firmie muszą opierać się o rzetelne informacje, najlepiej pozyskane prosto od klientów. Dzięki aplikacji SurvGo™ interesujące Cię dane uzyskasz już w ciągu 24h.

 

Dostępność „web”

Ankietyzacja to świetne narzędzie do rozpoczęcia procesu innowacji marketingowych w  firmie. Zarówno duża firma, jak i małe przedsiębiorstwo może długofalowo korzystać z pozyskanych w trakcie badań wyników. Tworząc ankietę dzięki aplikacji SurvGo™, błyskawicznie otrzymasz wyniki wraz z automatycznym raportem. Internetowa platforma służąca samodzielnemu prowadzeniu procesu badań opinii zapewnia stałą kontrolę nad  procesem realizacji badania, umożliwia modyfikowanie kwestionariusza w trakcie trwania badania (celem idealnego dopasowania do intencji zlecającego).

 

Przejrzysta forma

Program do ankiet jest dostępny w aplikacji SurvGo™ w każdej chwili i z każdego urządzenia mobilnego. Zgromadzone dane, zebrane wyniki z ankiet można wygenerować w formie raportu. Czytelny i łatwy w interpretacji raport, w postaci tabel i wykresów – będzie dobrym materiałem, dzięki któremu przedstawisz i uargumentujesz nowe rozwiązania strategii rozwoju w Twojej firmie.

Badania ankietowe – koszty i realizacja

Ankiety to jedna z najlepszych form badania opinii a także badania rynku. Dzięki nim można szybko uzyskać dane od reprezentatywnych grup respondentów Pozwalają one w szybki sposób pozyskać mierzalne i porównywalne informacje od reprezentatywnych grup respondentów. Cechuje je także anonimowość wypowiedzi respondentów, a także niskie koszty realizacji. Jest to silny argument przemawiający za prowadzeniem badań ankietowych w biznesie. Najmniejsze koszty są związane z ankietą elektroniczną – od 2 do 5 złotych za ankietę. Najwyższy koszt pochłaniają ankiety, które angażują pracę ankieterów (PAPI/CAPI). Krótsza to koszty od 15-20 złotych, dłuższe: od 20 do 30 złotych.

 

Badania ankietowe – co wpływa na koszty?
Istnieje kilka istotnych czynników wpływających na koszty badań ankietowych. Głównym jest opracowanie narzędzia badawczego. Badania ankietowe wykorzystujące kwestionariusz ankiety skonstruowane są począwszy od: układu pytań uwzględniających tematykę badawczą, następnie liczbę i rodzaj pytań (pytania otwarte oraz zamknięte), a skończywszy na dodatkowych elementach multimedialnych, typowych dla ankiet elektronicznych. Dodatkowo należy przygotować elektroniczną wersję kwestionariusza ankiety w cyfrowej formie, przeprowadzić analizę zebranego materiału badawczego oraz opracować raport badawczy.

Koszty podstawowe ankietyzacji są zależne od wielkości próby badawczej. Wykorzystanie elektronicznych systemów badawczych lub zaangażowanie ankietera wiąże się z ogólnie większymi kosztami przeprowadzenia ankietyzacji.

Cena pojedynczej ankiety zależna jest od sposobu, w jaki zostanie przeprowadzona. Możliwości jest wiele: elektroniczna ankieta internetowa, badanie terenowe przeprowadzone przez ankietera, badanie telefoniczne. Następne istotne elementy, które wpłyną na cenę pojedynczej ankiety, to jej długość (ilość pytań), a także docelowa grupa badawcza (wielkość próby oraz jej charakterystyka), do której badanie ma być skierowane.

 

Doświadczenie gwarantem dobrze zrealizowanych badań
Agencje badawcze, realizujące badania ankietowe – zarówno dla biznesu jak i dla nauki warte są uwagi ze względu na doświadczenie w różnych branżach. Różnorodność metod ankietyzacji, dostępność do panelu konsumenckiego np.: Badanie Opinii.pl, a także wieloletnie doświadczenie w branży badawczej to główne czynniki, na które warto zwrócić uwagę wybierając odpowiednią agencję badawczą.

 

Szacunkowe ceny ankiet agencji badawczej BioStat®, która posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu badań w różnych sektorach biznesu kształtują się następująco:

– ankiety internetowe: od 1 zł netto za 1 kwestionariusz (wśród pracowników oraz klientów,  przy dostarczeniu bazy adresów mailowych) do 2,50 zł netto za pośrednictwem panelu badanieopinii.pl z zarejestrowanymi ponad 50 000 panelistów,

–  ankiety telefoniczne (CATI) – uzależnione od liczby pytań, szacunkowy koszt to od 10 do 20 zł.

– ankiety papierowe, to cena od 15 do 30 zł.

 

Dodatkowe koszty badań ankietowych:

  • analiza statystyczna: od 800 zł
  • opracowanie metodologii badań: od 400 zł
  • opracowanie narzędzi badawczych: od 250 zł
  • konsultacje: 100 zł/h

 

Powyższe ceny to jedynie informacja wstępna dotycząca oferty badań ankietowych firmy BioStat®. Każde zlecenie jest rozpatrywane indywidualnie. Klientom oferujemy korzystne modele współpracy.